Informacije: pos.sovica@gmail.com

POPESTRIMO ŠOLO 2016-2021

DOŠ I Lendava se izvaja projekt »Popestrimo šolo 2016-2021«, ki je vreden 118.000 €. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada. Namen projekta je (kot nam ime pove) popestriti vsakodnevno dogajanje na šoli in s tem razširiti ne le nabor dejavnosti za otroke, temveč tudi za vsaj 218 strokovnih in vodstvenih delavcev, ki se bodo lahko udeležili raznih izobraževanj in delavnic, kot so »Razvijanje bralnih strategij za učitelje«, »Alternativni način poučevanja«, »English 101 – Osnove angleščine« in še več.

Projekt izvaja Metka Lovrin, mag. prof. nemščine kot tujega jezika in mag. prof. angleščine. Cilj projekta je razvijati bralno in matematično pismenost, kreativnost in inovativnost učencev kot tudi učiteljev. Dejavnosti za učence, kot so npr. »Mali Galileo«, »Konnichiwa, Japonska«, »Moja mala knjigoveznica« idr., so naravnane tako, da omogočajo večjo vključenost otrok, ki skupaj z multiplikatorjem oblikujejo vsebino posameznih dejavnosti. Tako bodo le-te bolj prikrojene njihovim potrebam in interesom.

Informacije glede izvajanja dejavnosti in druge zanimivosti bodo posredovane sproti na oglasni deski »Popestrimo šolo« (na povezovalnem hodniku DOŠ I Lendava) in tudi na spletni strani šole.

Popestrimo šolo skupaj!


URNIK:

V februarju:

 

Vsebinski opis dejavnosti POŠ

(šolsko leto 2019/2020)

 

AKTIVNOST/

AKTIVITÁSOK

IZVAJANJE/

KIVITELEZÉS

RAZ./

OSZT.

ČAS/

IDŐ.

OPOMBE/

MEGJEGYZÉS

REDNE (TEDENSKE) DEJAVNOSTI/RENDSZERES (HETI) TEVÉKENYSÉGEK
JEZIKOVNI BAZAR

usvajanje slovenskega jezika

fokus: učenci tujci, bralna pismenost, komunikacijske kompetence

vsi razredi večkrat tedensko srečanja so po predhodnem dogovoru z učenci in s starši
ANGLEŠKA PRAVLJIČNA URICA

bralne dejavnosti

fokus: bralna pismenost, večjezičnost

4.-9. razred po potrebi
LEGO PRIPOVEDOVALEC

pisanje zgodb z lego kockami

fokus: bralna pismenost

1.-3. razred enkrat tedensko
MALI GALILEO

raziskovalna dejavnost in poskusi

fokus: raziskovanje, bralna pismenost

3.-6. razred enkrat tedensko dejavnost poteka na 2 tedna (izmenično z vrtičkarji)
POMPOLICOUS

ples s pomponi

fokus: groba motorika

4.-9. razred enkrat tedensko
SLOVENSKA FOLKLORA

Slovenski tradicionalni plesi

fokus: groba motorika

2.-4. razred enkrat tedensko zunanji izvajalec
UČENJU SEM KOS

Individualno učenje

fokus: večjezičnost, bralna pismenost, matematična pismenost, učenci tujci, učenci s posebnimi potrebami

vsi razredi večkrat tedensko srečanja so po predhodnem dogovoru z učenci in s starši
UČNI KOTIČEK

učenje, reševanje domačih nalog, vrstniška pomoč

fokus: večjezičnost, bralna pismenost, matematična pismenost, učenci tujci, učenci s posebnimi potrebami

vsi razredi večkrat tedensko več pod »Načrtovane projektne aktivnosti na nivoju socialnega sistema«
VELIKI GALILEO

raziskovalna dejavnost

fokus: raziskovanje, bralna pismenost, večjezičnost

9. razred dvakrat tedensko
VRTIČKARJI

ekološka pridelava zelenjave, zelišč, cvetov

fokus: ekološko osveščanje, bralna pismenost

3.-9. razred enkrat tedensko dejavnost poteka na 2 tedna (izmenično z malim Galileom)
PONUJENE DEJAVNOSTI/FELKÍNÁLT TEVÉKENYSÉGEK
MESEČNO/HAVONTA
JAZ, BRALEC

bralne dejavnosti

fokus: bralna pismenost, večjezičnost

4.-9. razred po potrebi
MOJA MALA KNJIGOVEZNICA

pisanje zgodb in pesmic

fokus: bralna pismenost, večjezičnost, komunikacijske kompetence

vsi razredi po potrebi za lit. zbirko »Mozaiki/Mozaikok«
SPRETNI PRSTKI

ustvarjalne delavnice z lončarjenjem

fokus: fina motorika

3.-6. razred dvakrat mesečno dejavnost poteka izmenično (objavljen koledar)
PRAVLJIČNA DEŽELA

branje zgodb, pisanje lastnih pravljic

fokus: bralna pismenost, večjezičnost, komunikacijske kompetence

2.-4. razred enkrat mesečno dejavnost poteka izmenično (objavljen koledar)
PRAVLJIČNA URICA

branje zgodb v 4 jezikih

fokus: bralna pismenost, večjezičnost

1. razred Enkrat tedensko
UČENJE UČENJA

delavnice na temo učenja

fokus: večjezičnost, bralna pismenost, matematična pismenost, učenci tujci, učenci s posebnimi potrebami

3.-9. razred po potrebi razredniki in učitelji se dogovorijo za termin
OD ZAČETKA ŠOLSKEGA LETA DO JESENSKIH POČITNIC (sept.-okt.)

PODELITEV LITERARNE ZBIRKE MOZAIKI/

MOZAIKOK

učenci prejmejo kopijo literarne zbirke »Mozaiki/Mozaikok«

fokus: bralna pismenost

vsi razredi 26. sep. 2019

(NA)UČIMO SE UČITI!

– Načrtovanje učenja

delavnice na temo učenja

fokus: večjezičnost, bralna pismenost, matematična pismenost, učenci tujci, učenci s posebnimi potrebami

6.-7. razred Začetek okt. 2019
POGOVOR REŠI VSE

praktične vaje za reševanje konfliktov

fokus: raziskovanje, bralna pismenost

8. razred 8.,10. In 11. Okt 2019
TABOR ZA NADARJENE fokus: večjezičnost, bralna pismenost, matematična pismenost, socialne veščine 28. – 29. Okt. 2019
OD JESENSKIH DO NOVOLETNIH POČITNIC (nov.-dec.)
ZAJTRKOVALCI

dejavnosti ob tradicionalnem slovenskem zajtrku

fokus: fina motorika, matematična pismenost

3.-6. razred 15. nov. 2019
ZDRAVE SLADICE

Dejavnosti pred božičnimi prazniki

Fokus: fina motorika, zdrava prehrana

3.-9. razredi Sredina dec. 2019
NASTOPI NA ZAKLJUČNI PRIPREDITVI

nastopi učencev dejavnosti POŠ

fokus: večkulturnost, večjezičnost, bralna pismenost

vsi razredi konec dec. 2019
OD NOVOLETNIH DO ZIMSKIH POČITNIC (jan.-feb.)
DESETPRSTNO TIPKANJE

učenje strojnega tipkanja

fokus: računalniška pismenost, bralna pismenost

6.-9. razred začetek jan. 2020 delavnice v trajanju 3 šolskih ur

BOOKWORM/

BÜCHERWURM

bralni tabor v TJ

fokus: bralna pismenost, večjezičnost, večkulturnost

3.-6. razred med zim. poč. 2020
OD ZIMSKIH DO PRVOMAJSKIH POČITNIC (mar.-apr.)
SREČANJE MLADIH RAZISKOVALCEV – REGIJSKO

sodelovanje učencev Velikega Galilea na SMR

fokus: raziskovanje, bralna pismenost, večjezičnost

9. razred konec mar. 2019
VELIKONOČNA ČOKOLADNICA

peka velikonočnih dobrot

fokus: bralna pismenost, fina motorika

3.-9. razred začetek apr. 2020 maksimalno 15 učencev  na skupino
OBISK PARADAJZA

Spoznavanje integrirane pridelave paradižnika

fokus: raziskovanje, bralna pismenost

3.-6. razred konec apr. 2020 za učence malega Galilea in vrtičkarjev
OD PRVOMAJSKIH DO POLETNIH POČITNIC (maj-avg.)
SREČANJE MLADIH RAZISKOVALCEV – DRŽAVNO

sodelovanje učencev Velikega Galilea na SMR

fokus: raziskovanje, bralna pismenost, večjezičnost

 

9. razred začetek maj. 2020 1 spremljevalec
NAŠ HODNIK

likovno ustvarjanje plakatov za povezovalni hodnik

fokus: fina motorika, kreativnost

vsi razredi konec maj. 2020 v okviru spretnih prstkov
NASTOPI NA ZAKLJUČNI PRIREDITVI

nastopi učencev dejavnosti POŠ

fokus: večkulturnost, večjezičnost, bralna pismenost

vsi razredi konec jun. 2020
ANGLEŠKI TABOR »ENGLISH SUMMER«

tabor v angleškem jeziku

fokus: večkulturnost, večjezičnost, bralna pismenost

3.-6. razred začetek jul. 2020
NEMŠKI TABOR »FERIEN MIT FREUNDEN«

tabor v nemškem jeziku

fokus: večkulturnost, večjezičnost, bralna pismenost

3.-6. razred sredi avg. 2020
SLOČITNICE

tabor učenja slovenščine

fokus: učenci tujci, bralna pismenost, komunikacijske kompetence

vsi razredi konec avg. 2020

IZOBRAŽEVANJE STROKOVNIH IN VODSTVENIH DELAVCEV/

TOVÁBBKÉPZÉSEK SZAKEMBEREKNEK ÉS VEZETŐKNEK

AKTIVNOST/

AKTIVITÁS

IZVAJANJE/ KIVITELEZÉS

CILJNA SKUPINA/

CÉLCSOPORT

ČAS/

IDŐ.

OPOMBE/

MEGJEGY-ZÉSEK

DISLEKSIJA delavnice na temo disleksije strokovni in vodstveni delavci 25. Okt. 2019
Igre in igrače kot didaktični pripomočki Delavnice na temo uporabe igrač pri pouku, za nižje razrede in vrtec strokovni in vodstveni delavci Dec 2019
MOČ MISELNOSTI Delavnice na temo usmerjanja učencev z pravim načinom razmišljanja strokovni in vodstveni delavci Feb 2020

Vsebinski opis dejavnosti POŠ

(šolsko leto 2018/2019)

Dejavnost Ciljna skupina Opis
Desetprstno tipkanje 6.-9. razred Učenci se naučijo tipkanja z desetimi prsti. Delavnice trajajo 3 šolske ure.
Jezikovni bazar Vsi razredi Učenci tujci spoznavajo in usvajajo slovenski jezik in pisavo (tematske dejavnosti, branje avtentičnih besedil, situacijsko-komunikacijski izzivi, igranje vlog ipd.).
Jaz, bralec 4.-9. razred Učenci se naučijo bralnih strategij in tehnik, pripravijo se na bralne značke in se družijo ob kramljanju o knjigah.
Konnichiwa, Japonska 2.-9. razred Učenci spoznajo japonsko kulturo in jezik.
Lego pripovedovalec 3.-6. razred Učenci s pomočjo lego kock in programske opreme ustvarjajo in pišejo zgodbe.
Mali Galileo 3.-6. razred Učenci izvajajo naravoslovne poskuse, raziskujejo in razvijajo znanstvene metode.
Moja mala knjigoveznica Vsi razredi Pisanje besedil v maternem in tujem jeziku za literarno zbirko »Mozaiki«.
Pompolicious 4.-9. razred Učenci se učijo plesa s pomponi in sodelujejo v šolski plesni skupini.
Pravljična dežela 2.-3. razred Pravljične ure z ustvarjalnimi delavnicami za starejše učence.
Pravljična urica 1. razred Pravljične ure z ustvarjalnimi delavnicami in igrami za najmlajše učence.
Slovenska folklora 2.-4. razred Učenci se učijo tradicionalnih slovenskih (prekmurskih) plesov.
Spretni prstki 3.-6. razred Ustvarjalne delavnice, med katerimi učenci izdelujejo razne okraske.
Učenju sem kos 3.-9. razred Individualne učne ure za pomoč pri učenju in za odpravljanje učnih težav.
Učenje učenja 3.-9. razred Učenci spoznavajo tehnike in strategije reševanja nalog ter interaktivno odkrivajo, kaki tip učenca so.
Učni kotiček Vsi razredi Učenci ob vrstniški podpori rešujejo domače naloge (tudi s pomočjo sodobnih medijev), se pripravljajo na preverjanja in ocenjevanja in razvijajo svojo samostojnost.
Veliki Galileo 9. razred Učenci postavljajo raziskovalna vprašanja, raziskujejo in izvajajo poskuse (za tekmovanje mladih raziskovalcev).
Vrtičkarji 3.-9. razred Učenci odkrivajo naravo, so aktivni pri vzgajanju rastlin od semena do plodov in izvajajo ustvarjalne delavnice.

 

 

Na mednarodni konferenci razkrili kulturno dediščino Lendave

V četrtek, 7. 2. 2019, smo učenci 8. in 9. razreda sodelovali na mednarodni konferenci »Multikulturnost kot dodana vrednost majhnim mest v Evropski uniji«, kjer smo v družbi Madžarov, Francozov, Avstrijcev in Estoncev razkrivali lepote majhnih mest, predvsem pa pestrost naše Lendave. Trema nas ni ovirala in uspeli smo predstaviti kulturno dediščino Lendave, ki sega od židovske kulture do festivala Bogračfest – in vse to v angleščini. Ponosni smo, da smo lahko bili del tega mednarodnega podviga, in veseli nas, da lahko z vami delimo spodaj pripete slike.

Več slik…

Ustvarjalne delavnice z ličjem

Učenci smo se v sredo, 6. 2. 2019, odpravili v prostore društva Pomelaj, kjer smo spoznali starodavno rokodelsko delo z ličjem. Ugotovili smo, da ima ličje čudovite naravne barve, ki pomagajo ustvariti raznolike, pestre vzorce. Seveda smo želeli urnim gostiteljem pokazati, kako spretni smo tudi mi. Ličje smo torej navlažili, rezali in urno oblikovali v prikupne ptičke in opojne cvetlice. Slike v spodnji galeriji razkrivajo, kako lepo nam je bilo.

Več slik…

  

 DSD-tabor

Učenci 9. razreda smo se odpravili na Koroško, kjer smo se pripravljali na certifikat DSD (Deutsches Sprachdiplom) iz nemščine. Dela ni bilo malo, a vsak prosti trenutek smo izkoristili za skupno zabavo, druženje in igre na snegu. Na ekološki kmetiji, kjer smo preživeli skupaj tri dni, nam ni manjkalo dobre hrane in domačih živalih, ki so nam prijazno delali družbo med igro in delom. Kako lepo nam je bilo, si lahko ogledate spodaj.

Več slik…

 

 Družboslovni tabor na Vrhniki

Učenci 7. razredov smo se odpravili v Vrhniko, kjer so jih toplo sprejeli učenci z OŠ Ivana Cankarja Vrhnika. Na 3-dnevnem taboru smo spoznali Vrhniko, Ljubljano in otroštvo enega največjih slovenskih pisateljev, Ivana Cankarja. Ni nam manjkalo gibanja, ogledov in dobrega vzdušja, saj smo z vrstniki spletli nova prijateljstva. Veselimo se naslednjega leta, ko bodo vrhniški učenci obiskali naše kraje, do takrat pa bomo obijali spomine – ne nazadnje tudi s pomočjo spodnjih slik.

Več slik…

Japonski dan

DOŠ I Lendava je v sredo, 18. 4. 2018, gostila japonski dan, ki so ga obiskali številni gostje – tudi atašejka Mitoko Kunii z Veleposlaništva Japonske v Sloveniji. Učenci DOŠ I Lendava in učenka DOŠ II Lendava so dan popestrili s kulturnim programom, med katerim so pokazali japonski ples, petje, glasbo, igro in šport. Dogodek pa smo zaključili z interaktivnimi delavnicami, kjer so obiskovalci lahko poskusili origami, furošiki, palčke, judo, kimono, ikebano in izdelavo lutke teru teru bōzu.

 

Velikonočna čokoladnica

Tudi letos so imeli učenci sladke praznike, saj so pripravili razne dobrote iz čokolade. Čokoladice, čokoladno mleko in s čokolado oblito sadje je hitro pošlo. Kaj smo lepega delali, se vidi v galeriji slik.


Več slik…

 

Vrtičkarji med spomladanskim delom

Narava je pomemben del naše šole, zato jo spoznavamo iz vsakega zornega kota. Znanje učencev, isto kot rastline našega bodočega šolskega vrtička, raste iz dneva v dan. Ampak zelenjava in roža ne nastanejo kar tako, temveč jih je treba ustrezno posejat in posadit, zalivat in negovat, skrbet za ustrezne pogoje in ob vsem tem odkrivamo neverjetno moč narave. Vrtičkarji so lahko zelo ponosni na svoje delo, saj čebulice cvetlic, ki so jih posadili jeseni, že pozdravljajo pomlad, sadike zelenjave, med katere sodijo paradižniki, paprika, bučke in jajčevci, pa se grejejo na topli okenski polici. Spoznavat rast rastlin in našo naravo je tako pravo doživetje. O tem pričajo tudi spodnje slike.

Več slik…

 

Mali Galileo – raziskovalci brez meja

Učenci malega Galilea so pravi raziskovalci, ki se ne bojijo zavihati rokave. Prav tak, saj smo med dejavnostjo poskusili in naredili veliko: umetni sneg, žogo proti stresu, nevidno črnilo, naravni svečnik in marsikaj drugega. Kako smo delovni, se vidi v galeriji slik. Vabljeni na ogled.

Več slik…

 

Konnichiwa, Japonska – Čar Japonske

Japonska nas vedno znova očara, saj je s svojim jezikom in kulturo pravi magnet za naše mlade nadobudneže. Poznamo že nekaj japonskih izrazov, zapojemo izštevanko in tudi pesmi, pišemo naše prve japonske črke, a najrajši pa še vedno spoznavamo njeno kulturo skozi igro in dejanja. Najrajši smo imeli »furošiki« (tj. ruto za zavijanje) in igro s kartami »karuto«, ki je spodbudilo nekaj igrive tekmovalnosti. Kakšni so bili vtisi otrok, lahko vidite v pripetih slikah.

Več slik…

 

Bralni tabor »Bookworm«

Učenci 4. in 5. razreda smo preživeli počitnice v dobri družbi – ne le prijateljev, temveč tudi knjig.

Kdor misli, da so knjige le za sedenje, se krepko moti, saj smo se med taborom veliko igrali, plesali, peli, čarali in ustvarjali. Kako pa naj bi to bilo izgledalo? Zamigali smo se k ritmu limba, potapljali smo ladjice, poležavali smo na udobnih blazinah in celo lovili ribe. Nam ne verjamete? Oglejte si spodnje slike.

Več slik…

 

Izlet na japonski dogodek Makkon

Učenci dejavnosti Konnichiwa, Japonska smo pred božičnimi prazniki odpotovali v Ljubljano, kjer smo se udeležili Makkona, največjega festivala japonske pop kulture v Sloveniji. Učenci smo se podali v svet animejev, mang, iger, cosplayerjev, japonskih sladkarij, ilustratocij in še mnogo več. Poslušali smo, kako pridemo s štipendijo na Japonsko, si ogledali razne delavnice, preizkusili najnovejše igre, si kupili japonske drobnarije in se imeli lepo.

 

 

Konnichiwa, Japonska z gostjo

Sredi decembra nas je pri dejavnosti Konnichiwa, Japonska obiskala Sara Ferčal, »cosplayerka« z večletnimi izkušnjami. S svojo živahno osebnostjo, z ročno izdelanimi kostumi in rekviziti ter bogatimi anekdotami z Dežele vzhajajočega sonca nas je popeljala v svet »cosplay«, tj. igranje vlog in kostumiranje v namišljene like iz animejev, iger in filmov, ki je trdo zakoreninjen v japonski pop kulturi in najde tudi pri nas vedno večjo veljavo.

Poletni tabori

Dejavnosti projekta Popestrimo šolo si nikoli ne oddahnejo. Tako so učenci in multiplikator preživeli lepe počitnice ob številnih taborih in manjših izletih. Med prve postojanke sodi dogodek Dan samurajev, ki smo ga obiskali v Mariboru, nato so se vrstili pravljični tabor Barčica, nemški tabor Ferien mit Freunden, angleški tabor English Summer, slovenski tabor Sločitnice in za na konec nemški bralni tabor Lesewurm na Koroškem. Učenci so se igrali, ustvarjali, odkrivali, se družili, brali in pisali. Kako lepo nam je bilo si lahko ogledate v galeriji slik.

Galerija:

pravljični tabor Barčica

nemški tabor Ferien mit Freunden

angleški tabor English Summer

slovenski tabor Sločitnice

nemški bralni tabor Lesewurn 

Vsebinski opis dejavnosti POŠ

(šolsko leto 2017/2018)

 

Dejavnost Ciljna skupina Opis
Desetprstno tipkanje 6.-9. razred Učenci se naučijo tipkanja z desetimi prsti. Delavnice trajajo 3 šolske ure.
Japonski ples in karaoke 4.-9. razred Učenci spoznavajo japonsko glasbo in se naučijo plesnih gibov iz japonske tradicije.
Jezikovni bazar Vsi razredi Učenci tujci spoznavajo in usvajajo slovenski jezik in pisavo (tematske dejavnosti, branje avtentičnih besedil, situacijsko-komunikacijski izzivi, igranje vlog ipd.).
Jaz, bralec 4.-9. razred Učenci se naučijo bralnih strategij in tehnik, pripravijo se na bralne značke in se družijo ob kramljanju o svojih najljubših knjigah (bralni klub).
Konnichiwa, Japonska 2.-9. razred Učenci spoznajo japonsko kulturo: jezik, pisavo, kimono, risanje v stilu mange (japonskega stripa), japonske igre, animejsko kulturo, japonsko glasbo in mnogo več.
Koreojoga (Joga za najstnike) 5.-9. razred Učenci se naučijo jogijskih asan (telesnih gibov) in dihalnih tehnik, ki jih povežejo v razgibano koreografijo.
Lego pripovedovalec 3.-6. razred Učenci s pomočjo lego kock in programske opreme ustvarjajo in pišejo zgodbe.
Mali Galileo 3.-6. razred Učenci izvajajo naravoslovne poskuse, raziskujejo in razvijajo znanstvene metode.
Mladi gledališčniki 2.-4. razred Učenci izvajajo dramske igre in nastopajo v uprizoritvah (tudi v tujem jeziku).
Moja mala knjigoveznica Vsi razredi Pisanje besedil v maternem in tujem jeziku za literarno zbirko »Mozaiki«.
Pestri popoldnevi (DIY) 3.-6. razred Ustvarjalne delavnice, med katerimi učenci na lastno pobudo izdelujejo razne okraske, čestitke in se udejstvujejo v spretnostnih projektih.
Pravljična dežela 2.-4. razred Pisanje pravljic in ustvarjanje slikanic na različne načine.
Pravljična joga 2.-3. razred Učenci s telesnimi gibi in dihalnimi tehnikami podoživljajo pravljični svet.
Pravljične urice 1. razred Učenci poslušajo zgodbe v maternem in tujem jeziku ter se pozabavajo s tematskimi igrami.
Pripravljalnica Vsi razredi Učenci se pripravljajo na razna tekmovanja, nastope in dejavnosti, ki so povezane z drugimi dejavnostmi POŠ.
Učni kotiček Vsi razredi Učenci ob vrstniški podpori rešujejo domače naloge (tudi s pomočjo sodobnih medijev), se pripravljajo na preverjanja in ocenjevanja in razvijajo svojo samostojnost.
Učenje učenja 3.-9. razred Učenci spoznavajo tehnike in strategije reševanja nalog ter interaktivno odkrivajo, kaki tip učenca so.
Veliki Galileo 9. razred Učenci postavljajo raziskovalna vprašanja, raziskujejo in izvajajo z raziskavo povezane poskuse.
Vrtičkarji 3.-9. razred Učenci se naučijo pomena samooskrbe in ekološko pridelanih živil ter so aktivni pri vzgajanju rastlin od semen in sadik do plodov.

 

Počitniška dejavnost Ciljna skupina Opis
Angleški tabor »English Summer« 4.-9. razred Učenci preživljajo svoje počitnice ob pestrih dejavnostih v angleškem jeziku: angleške pesmice, razne (skupinske) igre, izštevanke, igre vlog, izdelovanje izdelkov itd.
Angleški tabor »Little English Summer« 1.-3. razred Učenci preživljajo svoje počitnice ob pestrih dejavnostih v nemškem jeziku: nemške pesmice, razne igre, izštevanke, igre vlog, izdelovanje izdelkov itd. Dejavnosti so prilagojene najmlajšim.

Bralni tabor »Bookworm/

Bücherwurm«

4.-9. razred Učenci razvijajo svojo domišljijo, dramatizirajo, pripovedujejo svoje najljubše zgodbe, gojijo zanimanje in veselje do knjig in do lastnega pisanja v angleškem oz. nemškem jeziku.
Družboslovno-naravoslovni tabor 6.-9. razred Učenci sodelujejo pri družboslovno- naravoslovnih dejavnostih v sodelovanju z OŠ Ivana Cankarja Vrhnika.
Nemški tabor »Ferien mit Freunden« 7. razred Učenci preživljajo svoje počitnice ob pestrih dejavnostih v nemškem jeziku: nemške pesmice, razne igre, izštevanke, igre vlog, izdelovanje izdelkov itd.
Nemški tabor »Kleine Ferien mit Freunden« 1.-3. razred Učenci preživljajo svoje počitnice ob pestrih dejavnostih v nemškem jeziku: nemške pesmice, razne igre, izštevanke, igre vlog, izdelovanje izdelkov itd. Dejavnosti so prilagojene najmlajšim.
Sločitnice 1.-9. razred Učenci tujci se na igriv način in v sproščenem okolju srečujejo s slovenskim jezikom: pojejo, se igrajo, ustvarjajo in izdelujejo.

Konnichiwa Japonska (skupine) / Konnichiwa, Japán (csoportok):

 

14.9. 2017 – 2., 3., 4. in 5. razred/osztály

21.9. 2017 – 6., 7., 8., 9. razred/osztály

28.9. 2017 – 2., 3., 4. in 5. razred/osztály

 

 

 


Velikonočna čokoladnica

Učenci od 3. do 6. razreda smo se imeli lepo med velikonočno čokoladnico, med katero smo delali sladke čokoladice, pekli in krasili okusne borovničeve, čokoladne in limonine mafine. Še dobro, da smo dobili recepte, kajti sladke dobrote so hitro pošle.

Strokovno packamo.

Seveda smo morale mafine tudi okrasiti.

Kdaj bodo končno pečeni?

Poglejte, kaj dobrega smo spekli!

Skupno okušanje!


 

Vulkan, kokakola in galaksija!

Mladi raziskovalci smo zavihali rokave in izvajamo poskus za poskusom. Izdelali smo bruhajoč vulkan, ustvarili smo fontanakolo in izdelali smo mlečno galaksijo, novi izzivi nas pa že čakajo. Tudi o njih bomo poročali.

Naša vulkana »Gospod Čuftek« in »Bob« v nastajanju.

»Bob« zažari v barvah zemlje, gozda in lave!

Pred izbruhom.

»Fontanakola« ali »Kaj se zgodi, ko daš bombončke Mentos v kokakolo«.

»Fontanakola«

Mlečna galaksija se zavrti s pomočjo detergenta.


 


 

OD ZIME SE POSLOVILI PO GUSARSKO

V času zimskih počitnic smo v okviru POŠ 2016-2021 imeli bralni tabor na temo gusarjev. Hrabra posadka se je z ladjo »Zlata školjka« odpravila na razburljivo potovanje po literarnih morjih, med katerim so prebrali razne knjige o življenju razvpitih morskih klatežev, poslušali zgodbe o kapitanu Volkcu, se poigrali s kamishibai, raziskovali življenje na morju (in v povezavi s tem tudi izvedli poskuse s sadjem in zelenjavo), se podali na lov na zaklad in seveda napisali svoje zgodbe s pomočjo kock. Na koncu tabora smo tako ob podpori knjig postali pravi poznavalci pomorskega življenja!

Ponosna posadka pod gusarsko zastavo »Zlate školjke«.

O gusarjih je veliko zanimivih knjig: v slovenščini, madžarščini, angleščini in nemščini.

Naše znanje moramo obvezno preizkusiti tudi v praksi.

Zgodbe pa ne obstajajo le v pisani obliki. Ena je zaživela v obliki kamishibai.


Popestrili smo tudi časopis

Projekt »Popestrimo šolo 2016-2021«, ki ga omogočata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada, se je minuli četrtek, 12. 1. 2017, predstavil v lokalnem časopisu »Népújság«, v katerem si lahko preberete prve vtise in druge zanimivosti. K branju vas vabimo s spodnjo povezavo, ki vas bo popeljala do spletne izdaje članka.

Povezava: http://www.nepujsag.net/2015-11-20-16-30-27/2176-felszabadults%C3%A1g-%C3%A9s-j%C3%A1tszva-tanul%C3%A1s.html


 

“Konnichiwa, Japonska” (skupine) / “Konnichiwa, Japán” (csoportok)

12.1. 2017– 3. razred / osztály

26.1. 2017– 4. in 5. razred / osztály

2.2. 2017– 6., 7., 8., 9. razred / osztály

 


 

Prvi utrinki v slikah

 

Učenci DOŠ I Lendava in podružnične šole v Gaberju se veselo udejstvujejo v dejavnostih POŠ, ki ga sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada. Otroci se lahko igrajo, ustvarjajo, raziskujejo, pišejo, berejo, rišejo, nastopajo, poskušajo, doživljajo, se družijo, tipkajo, brskajo, oponašajo, se gibajo, lepijo, prisluhnejo, delijo in še mnogo več. Kako nam je lepo, pokažejo slike.

 

 

 

Pravljične urice

Med dejavnostjo »Pravljične urice« smo prebrali že veliko zgodb v kar štirih jezikih. Med njimi so »Larina velikanska skrivnost« od Angelike Gitz in Annette Swoboda, »Osamljena Nana« od Linde Jennings in Julie Malim, “Rossz kutya vagy, Marley” od Johna Grogana in Richarda Cowdreya, »The Fox in the Dark« od Alison Green in Deborah Allwright, »Mehr … immer mehr” od I. C. Springmana in Briana Liesa in številne druge slikanice priznanih avtorjev. Ob tem seveda ne manjkajo igre, s katerimi se malce razgibamo, predmeti iz zgodb, ki jih lahko otipamo (npr. pečat in pečatni vosek iz zgodbe »Božič v Hrupni vasi« od Astrid Lindgren), in seveda pogovor o zgodbi, izkušnjah in vtisih.

 

 

Konnichiwa, Japonska

Med najbolj obiskane dejavnosti spada tudi »Konnichiwa, Japonska«, pri kateri imamo celo tri velike skupine. Ob prvih srečanjih smo spoznali tradicionalno japonsko oblačilo kimono in imeli priložnost ga tudi poskusiti. Učenci in učenke so si nadeli poletni kimono (t. i. yukata), elegantni kimono z dolgimi rokavi za mlade punce (t. i.  furisode), bogato vezen vzorčast kimono za svečane dogodke (t. i. houmongi) in tudi moška oblačila (hakama in gi).

 

 

Seveda so se naučili tudi pravilnega priklona, saj je ta v japonski kulturi zelo pomemben. Japonci uporabljajo kar tri vrste priklonov!

 

 

Učenci so doživeli pravo modno revijo kimonov, kot jo imajo na Japonskem.

 

 

 

Pestri popoldnevi

Priljubljena dejavnost so kajpak še »Pestri popoldnevi«, kjer postanejo naše zamisli resničnost. Medena vas in okrasne sove iz recikliranega kartona, venci iz papirnatih rokavičk, kapice iz volne in še mnogo več. Naši prsti urno rišejo, režejo, lepijo, ob tem pa se seveda prijetno nasmejemo in pogovorimo.

 

Pomemben je celoten proces od samega začetka …

 

 

… do končnega izdelka, na katerega smo zelo ponosni.

 

Ampak tudi kreativne norčavosti nam ne primanjkuje.

 

 

Učni kotiček

Med uspešnice projekta POŠ pa sodi tudi dejavnost »Učni kotiček«, kjer se z učnimi izzivi spoprijemamo skupaj. Te zajemajo domače naloge, ki jih učenci rešujejo s pomočjo vrstnikov, starejših učencev ali multiplikatorja (po načelu »delavskega odra«), priprave na ocenjevanje znanja, učno pomoč za določen predmet, kreativne dejavnosti za učenje učenja, uporabo sodobne tehnologije (pametnih telefonov in tablic) za samostojno reševanje nalog itd.

 

 

Mali Galileo

Glasno in dejavno potekajo tudi naše ure pri dejavnosti »Mali Galileo«, kjer smo s pomočjo računalnikov začeli iskati odgovore na vprašanje »Zakaj se jočemo, ko režemo čebulo?«

 

 

Sprva smo brskali, se pogovarjali in si delali zapiske.

 

 

Iskali smo tudi pametne rešitve, kako preprečiti solzenje oči. Te smo seveda tudi praktično preizkusili (četudi so nam mnogokrat privrele solze).

 

 

Le kaj bomo naslednjič raziskovali?


 

Drevo želja

Novo leto pomeni nove začetke in vesela pričakovanja. Te želje smo poskušali zajeti z drevesom želja, ki ga sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada. Drevo nam je v 12 jezikih zaželel vesel božič in srečno novo leto in omogočil razvoj bralne pismenosti.

Naše drevo …

… je polno lepih želja, …

… skromnih, a nič manj pomembnih, …

… in sočutnih do vseh bitij.

 

Hvala vsem piscem, da ste nam polepšali ta praznični čas.

V imenu učencev POŠ pa vam želimo vesele praznike. Naj bo novo lete PESTRO, BARVITO in ZABAVNO!

 

 

 

 

 


 

Konnichiwa Japonska (skupine) / Konnichiwa, Japán (csoportok):

 

15. 12. 2016: 3. razred / 3. osztály
22. 12. 2016: 4. in 5. razred / 4. és 5. osztály
5. 1. 2017: 6.-9. razred / 6.-9. osztály

 

 


 

Prijavnice

Učenci so danes prejeli prijavnice za dejavnosti v sklopu »Popestrimo šolo 2016-2021«, ki ga sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada. Starše prosimo, da s svojim otrokom preberete seznam dejavnosti in odkljukate tiste, ki bi jih vaš otrok rad obiskoval. Prijavnica je informativne narave, prav tako je možno odkljukati eno ali več dejavnosti. Skupine se bodo (glede na povpraševanje) oblikovale sproti, urnik pa bo objavljen na spletu kot tudi na oglasni deski na povezovalnem hodniku v DOŠ I Lendava.